tvae, jest přímo zdvihán od iemě duchovou silou slmra. Ave! Tak vzrostlá, hubená a vážná Matka, která právě ]ežíše-ehlapce nalezla mezi učenci a kně.žimi ve chrámě, rozděluje velkým a mocným ge&tem suchou a skeptickou "kolegiátskou" moudrost diskutujících zákoníků a světlou pravdu svého Syna. Tak na společném fresku kázání otce Re~inalda a' řádového oblečení sv. Mikuláše všidmi účastníci prožívají u vytržení velikost chvíle, těhotné milostí. A posléze sv. Mikuláš sám při zázraku uzdravení slepé ženy: tmavé a beztvárné 1"0Lcho řádové úmyslně zakrývá celé tělo hubeného světce, takže vidíme jen tvář, jakoby předčasně zestaralou, odpovědností světectví, a pak dlouhé útlé ruce, plné pohybu. Rozžívají se před námi divotvornou mocí, která právě probouzí čarodějhě pro světlo víčka mladé křesťanky, uvěřivší a odměněné. To není tolentinský augustinián, který zemřel třicetiletý, to není krajan a podobenec těch, kd07 se k němu utíkají ve svých těžkostech, to není čistý a zbožný muž z tohoto světa: pozorujme zasvěceně a oddaně bez analysy dušezkumné a výf\"arné tento absolutní symbol dovršeného světectví! Málem padesát roků se pokouší italská i cizí vý 16 tvarná věda rozluštiti záhadu fresek tolentinských, jež jest mnohem složitější než stále se opakující