I 57 když chtějí, aby nejzbožnějšími se zdáli, nejdále od zbo?nosti se uchylují! Neboť všecky činy své novými a nekonečně různými obřady zastírají, ty lidu všude ukazují, užívajíce tak k lsti nástroje nejvhodnějšího, kdyžtě tou přetvářkou plémě lidské v prokleté bludy přivedli. Nuže tedy kdo z těch všech; vyjmeme-li nevinné mládenečky, kteří nedospělí jsou chytáni, dnes mnichem se stává než kdo přišel o celý svůj majetek, neb nechce rukama pracovati neb kdo hledá zahálku, neb kdo jest labužník, neb kdo mezi lidmi hanbou žíti nemůže neb kdo vědom si zločinu trestu se bojí? Jistě aby Kristu sloužil a pracoval na vinici pán~, mnichem nikdo se nestává; neboť kd) by někdo toho vyhledával, mohl by to všude spíše konati než v tomto životě prokletém. A proto zhynou, zhynou jistě a vykořeněno bude všeliké štípe ní, jehož neštípil Otec nebeský, nýbrž d'ábel,*) úklady strojící, který ne moha jinak církev Kristovu ve zmatek uvéstI, vybral si tuto cestu a pokusil se nesvár uved a rozptýliv stádce na sekty přece ovčinec Kristův vyprázdniti. František: Nyní konečně pochopuji, že nikterak toho plemene lidí snésti nesmíme; neboť jsou-li dobří, není potřeba, aby nový šat na sebe oblékali, ježto bůh zná duše a myšlénky lidské a nemá býti jiné okázalosti *) Ev. s. Matouše kap. 15. v. 13.