V pozůstalosti Hlaváčkově nalezen byl cyklus Zalmů (1934), spojující v rytmické próze ohlasy březinovské s názvuky starozákonními a odrážející úzkost nemoci a strach ze smrti s náboženskou naléhavostí. Vlna české dekadence zachvátila dočasně mnohé básníky, kteří se pak našli na jiných cestách. Z družiny »Světozora« se do »Moderní revue« uchýlil na čas Karel Cervinka (* 1872, povoláním rada nejvyššího soudu). Současně s Ant. Sovou se postavil řadou náladových čísel z lesa a z pole, z paseky a z vesnice do předního voje lyriků impresionistů a nejednou zastřel své obrazy tesknou mlhou úpadkové zádumčivosti, ano chorobnosti. Vedle lyrických svazků Zápisník (1892), Krajiny a nálady (1894) a j. vydal i knihy novel a románů. Tu převládají vedle motivů ze soudní síně náměty ze života mysliveckého, na př.: Ejhle člověk (1905), Zahučaly lesy (1908), trilogie Rodina (1909), Dědicové (1910) a Země (1911). V poslední době opustil K. Červinka nadobro lyriku a oddal se vypravovatelství, libuje si v širokých rodinných kronikách, na př. Vysušený močál (1915), Jeseň (1920). Humoristou řízného vtipu a stavovské satiry se osvědčil v souborech: Zelená krev (1907, ze života mysliveckého) a Bez taláru (1903, ze soudní síně, s pseudonymem V. Štika). Mezi symbolisty, kteří se ujali dědictví vypadlého z ,předčasně vychladlých rukou Hlaváčkových, zaujal záhy význačné místo Jan Opolský (* 1875 v Nové Pace, kde dlouho žil jako dekorativní malíř, t 1944 v Praze). Jan Opolský, duch J. Karáskovi a K. Hlaváčkovi blízký, spojoval citlivý a bolestně zjitřený impresionismus s ironičností přízvuku až nihilistického. Trpná zádumčivost, elegie nad promarněným životem, ilusivnost a bezútěšnost poznání, resignovaný agnosticismus - to jsou nejčastější témata jeho hudebních veršů, shrnutých do početných svazků, na př.: Svět smutných (1899), Pod tíhou života (1909), Verše o životě a smrti (1918), Čtení z hvězd a obelisků (1935). Lyriku doplňuje počtem ještě hojnější drobná próza, kreslící vedle básnických snů a vidin samotáře životem zrazené a od života odvrácené: Kresby uhlem (1907), Z těžkého srdce (1926), Upír a jiné prózy (1926) aj. Některým ze symbolisujících impresionistů úpadkově zahořklého smutku se podařilo probrati k citové prostotě a světlé životnosti. Nejen neúnavnou plodností, ale i šíří slovesných a kulturních snah všechny převýšil horlivý Uu 471