pravuje o velkém ohni. "Před tim ohněm' byly v městě krásné a nádherné stavení, velké ,zámky a překrásný kostel, celý mědí krytý, domy ale všechny plechem pobity. Kolem stály čtyry před. městí, krásné brány, valy dvakrát vodou obehnané, zdvihací mosty, zkrátka, bylo to pevné město. Bezděkov jmenovalo se předměstí, v němž prý se katolíci zdržovali a tam svůj kostel měli, v městě byli Husité. Dávaly se bankety, hostiny, a všeho dost a dost. Potom prý přišli červení kněží, kteří lid učili a Husitům všecky knihy na náměstí spálili. Kdo se nechtěl poddat, museh~ ,;emě, Když se ti vyhnanci stěhovali, zakleli prý své nesnášelívé bratry, aby se jim nikdy více dobře nevedlo, svých statků aby neužili, a jejich dětem aby nikdy štěstí nezkvetlo. A ta kletba, věřte mi, lpí od té doby na městě, které se až dosud nezpravilo. Po velkém ohni vystavělo se město zcela jináče, do rynku nešlo ani jediné okno, každý zůstával uvnítř a měl do zadu okna. Lidí bylo málo, tak že mohl člověk o pravém poledni po rynku v košili běhat. Všecko chodilo po sprostu; bohaté měšfanky a paní radní (bylo dvanáct radních pánť'J) nosily na svátky zlaté čepce, krepitanové, pájové a groditurové šaty (látky Z vlny a hedvábí) a k tomu hedvábné zástěry. Sprosté ženské měly kanafasové šaty a cicové, na způsob zlatých ušité čepce. Oblékla-li některá panna do bálu kamrtuchové šaty, to byla už tuze velká paráda. Mužští nosili střevíce a punčochy, dlouhé fraky, jabot, vrkoč a klobouk na tři facky. f\fež peněz bylo hojno. Když se některá vdala, dostala kronu